Vídeo-curs a la carta

El pla de control d’al·lèrgens i informació al consumidor

Programa de formació sanitària per operadors de les empreses de carnisseria i xarcuteria

Les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries constitueixen un problema de salut pública i motiu de preocupació, tant per als consumidors, com per als establiments elaboradors. La presència de certes substàncies (al·lèrgens) en determinats aliments representa un perill per a aquells consumidors sensibles que les ingereixin o hi entrin en contacte (fins i tot amb risc vital per a alguns d’ells).
La gestió d’al·lèrgens en els petits establiments d’elaboració i/o comerç minorista de la carn no és fàcil donada la quantitat, varietat i tipologia de productes que en ells s’elaboren o comercialitzen.
Tots els operadors i els manipuladors han de ser coneixedors dels principis i continguts del pla de control d’al·lèrgens i han d’acreditar formació al respecte.
Aquesta sessió forma part del Pla de Formació de Manipuladors d’Aliments dissenyat per l’Escola de la Carn de forma específica pels establiments d’elaboració i comerç minorista de la carn.

Destinataris:

La sessió va dirigida principalment als responsables de petits establiments del sector, o a aquells operaris a qui se’ls delega la responsabilitat de la tasca d’autocontrol.

• Els objectius del pla.
  • La responsabilitat en la gestió i execució.
  • Els ingredients al·lèrgens.
  • La gestió dels la presència d’al·lèrgens als establiments amb obrador.
    • Com es controla.
    • Com, quan i qui ho vigila.
  • La gestió de la presència d’al·lèrgens als punts de venda.
    • Com es controla.
    • Com, quan i qui ho vigila.
    • Com i on s’acredita o registra.
CURS EN català
Vídeo-curs online
A la carta
Professors: Josep Dolcet